Jak správně odklízet sníh

sníh lopata Sníh umí být určitě okouzlující a koukat se, jak padá, je často až hypnotizující. Odvrácenou stranou mince ale pak je, že někdo musí z tepla ven a všechny chodníky a silnice uklidit tak, aby se po nich dalo chodit a jezdit. Odklízení sněhu není jen otravná dřina, ale může to být i nebezpečné. Přinášíme proto pár bezpečnostních zásad, jak správně sníh odhazovat.

Jen pro fyzicky zdatné

Je důležité si uvědomit, že odhazování sněhu je poměrně namáhavá činnost, na kterou byste měli být fyzicky připraveni a fit. Může to znít přehnaně, ale odklízení sněhu může vést až k infarktu. Mezi lidi, kteří by se měli odhazování sněhu raději vyvarovat a přenechat to někomu zdatnějšímu, patří mimo jiné kdokoliv, kdo už minulosti prodělal srdeční infarkt, trpí srdečním onemocněním, vysokým cholesterolem nebo vysokým tlakem. Stejně tak i těžcí kuřáci. Pokud odhazujete sníh sami a je toho hodně, dbejte na pravidelné přestávky na odpočinutí. I v případě, že se cítíte naprosto fit a v nejlepší formě, jaké jste kdy byli, pokud ucítíte jakoukoliv nepřirozenou bolest, ihned přestaňte.

Začněte brzo

Je lepší, když začnete odklízet sníh co nejdříve. Čerstvý sníh totiž mnohem lehčí než sníh starý několik dní. Starší sníh může nepatrně roztát a pak hned znovu zmrznout. Tím vznikají pevné a těžké kusy sněhu namísto lehkého a měkkého sněhu hned po chumelenici. Ať už ale odhazujete jakýkoliv sníh, je potřeba se vhodně obléct a napít. Vhodné je se také 10 minut před akcí pořádně rozcvičit. Stačí jenom krátké cvičení k nastartování krevního oběhu a zahřání svalů.

Správný pohyb

snih dite

To nejhorší, co můžete při odklízení sněhu udělat, je špatný pohyb těla. Důsledky mohou být různé, od natažení svalů, přes přetažení zad až po uklouznutí a pád na ledu. Prvním krokem správného odhazování je správný výběr lopaty – dejte vždy přednost menší lopatě. Lopata s větší plochou může vypadat lákavě, protože zvládne více sněhu najednou, ale právě takovéto nadměrné lopaty zvyšují riziko zranění. Správnější je přehazovat sice víckrát, ale menší množství sněhu najednou. Pro svaly je to totiž menší zátěž.

I pokud už někde musíte být, nepospíchejte a nebuďte zbrklí. Udržujte si svoje přirozené tempo a pracujte zvolna. Chvátáním si zbytečně zvyšujete riziko zranění. Dbejte na pevn

 

é a řádné držení lopaty, i když odhazujete jen menší várky sněhu. Stejně jako u jakéhokoliv jiného cvičení, správná technika je základ. Ohýbejte se spíše v kolenou než v zádech nebo pase. Nekruťte trupem, když chcete sníh odhodit do strany, otáčejte raději celým tělem.

Přejeme rychle odhrabanou cestu a ať je pro vás sníh více zábavou než problémem.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*