Jak se naučit snadněji vstávat v 5 minutách

vstavani

To, jak se ráno probudíte a jak začnete svůj den, ovlivní celý průběh vašeho dne. Dost totiž záleží na tom, jak jste naladění.

Většina lidí začíná den prokrastinací, tím, že zvonění budíku neustále oddalují. Svému podvědomí tak říkají, že nemají ani tolik sebe-disciplíny, aby vstali z postele. Jak pak mohou dělat cokoliv, aby byli šťastní, zdraví či úspěšní?

Známý komik Demetri Martin to v jednom svém výstupu shrnul slovy, že mačkání tlačítka „přispat si“ ve skutečnosti ani nedává žádný smysl. Vždyť je to jako byste říkali: „Nenávidím ranní probouzení, a proto to budu opakovat stále dokola.“

Pokaždé, když vám začne zvonit budík, berte to jako dar. Dar času, který můžete věnovat vybudování života či kariéry, jakou chcete. Čas, kdy se můžete posunout blíže svým snům, zatímco zbytek světa stále spí.

Ostatně, kdyby nebylo následující strategie, každé ráno bych pořád jen prodlužoval vyzvánění budíku a nechal se omezovat přesvědčením, že prostě nejsem ranní ptáče. Jak se ale dostat z postele dřív a zažít bezkonkurenčně nabitý den, když v posteli máte motivaci tak 2/10?

Zkuste použít následujících pět kroků, které jsou tak neskutečně jednoduché, že už vám nezbyde žádná výmluva, proč tentokrát ranním ptáčetem nebýt.

Krok 1: Stanovte si cíle ještě před ulehnutím

Vaše první myšlenka po probuzení může být stejná jako ta poslední před usnutím. Určitě už se vám někdy stalo, že jste byli tak natěšení na následující den, že jste ani nemohli usnout – ať už to bylo před Vánoci nebo před dovolenou. V takových případech se každému vstává mnohem snadněji. Stačí první budík, a už skáčou z postele plní nadšení.

Na druhou stranu, pokud usínáte s negativními myšlenkami, jako například: „Sakra, zítra musím vstávat už v šest, to zas budu unavený,“ tak i vaše první myšlenky při probouzení budou negativní. „To už je skutečně šest? Já chci ještě spát!“

Takže nejdůležitější je si každý večer pečlivě promyslet a zvolit, na co se druhý den budete těšit. To vám pomůže navodit si pozitivní očekávání a díky tomu se vám bude vstávat mnohem snadněji.

Krok 2: Umístěte budík na opačný konec ložnice

Jestliže jste to ještě neudělali, přesuňte svůj budík co nejdál od postele, jak je to jen možné. To vás každé ráno donutí skutečně vstát a udělat alespoň pár kroků, namísto pouhého pootevření očí a natažení ruky. Budete se divit, jak i těch pár kroků dokáže zvednout tep, rozproudit krev a nabít energií. To samotný zvuk budíku nikdy nedokáže.

Krok 3: Vyčistěte si zuby

Tělo zkrátka potřebuje chvilku na to, aby se zcela probudilo. Takže hned jak zaklapnete budík, zamiřte do koupelny a začnete si čistit zuby. Pomůže i opláchnutí obličeje teplou (nebo studenou, jak kdo chce) vodou. Jsou to všechno jednoduché a často i automatizované pohyby, ale dokáží probudit vaše tělo zase o pár stupínků výš.

vstavaniKrok 4: Vypijte celou sklenici vody

Toto je zásadní krok. Spánek, to je zhruba šest až osm hodin bez vody. Není tedy žádným překvapením, že je lidský organismus ráno slabě dehydratovaný. A dehydratace vede k pocitu vyčerpání. Často, když se lidé cítí unavení, ve skutečnosti jen potřebují více vody (tekutin), nikoliv více spánku.

Takže se každé ráno nezapomínejte pořádně napít (vody!) a nastartuje tak organismus pro nový den.

Krok 5: Zacvičte si

Vezměte si své oblečení na cvičení. Někteří lidé raději začínají svůj den sprchou, ale sprchu byste si měli zasloužit. Nejdříve si tedy dejte rychlou ranní rozcvičku nebo podobný druh tréninku, ať máte ve sprše co smývat.

Ranní cvičení z vás totiž dokáže hned po ránu vytáhnout maximum jak po fyzické, tak i psychické a emoční stránce. A to je přesně to, co potřebujete pro totálně úspěšný den!

Pokud máte jakékoliv další tipy pro lepší vstávání, podělte se s nimi v komentářích. Rádi je případně do článku doplníme.

Share Button

Leave a comment

Your email address will not be published.


*